آخرین مطالب

زرد پررنگ با حضور لالیگایی ها ورزشی

زرد پررنگ با حضور لالیگایی ها

  بزرگنمایی:
ترکیب منتخب هفته دهم رقابت های لیگ برتر فوتبال را ۸ تیم مختلف تشکیل می‌دهند که سپاهان با ۳ بازیکن بیشترین نماینده را به خود اختصاص داده است.

هفته سوم بیست‌وسومین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال با برگزاری هشت دیدار پیگیری شد. در مجموع 15 بار توپ از خط دروازه‌ها عبور کرد که نسبت به هفته‌های قبل، شاهد گل‌های کمتری بودیم. فقط 4 تیم میزبان به برتری رسیدند و 2 دیدار نیز برنده نداشت تا شاهد برتری 2 تیم میهمان باشیم.

در ترکیب منتخب هفته، نمایندگان 8 تیم حضور دارند. سپاهان برنده حساس‌ترین دیدار این هفته با 3 نماینده در صدر قار دارد پشت سر آن‌ها استقلال با 2 نماینده در رتبه دوم قرار گرفته است. تیم‌های گل‌گهر، فولادخوزستان، هوادار، پیکان، ذوب‌اهن و ملوان نیز با یک نماینده ترکیب منتخب هفته دهم را تشکیل می‌دهند.

دروازه‌بان: علیرضا حقیقی(هوادار)

حقیقی پس از دریافت 8 گل در چهار مسابقه سرانجام هفته گذشته موفق شد دروازه‌خود را مقابل پیکان بسته نگه‌ دارد. علیرضا در این هفته اما سد محکم هوادار در برابر حملات پرشمار صنعت نفت بود و موفق شد دومین کلین‌شیت متوالی و را به سختی به دست آورد، این دروازه‌بان با 8 مهار نمره 8.53 گرفت و برای چهارمین بار در این فصل موفق شد دروازه خود را بسته تگه‌دارد و بهترین بازیکن زمین نیز لقب گرفت.


مدافعین: مجید عیدی(ملوان بندرانزلی)، ایمان سلیمی(استقلال تهران) و میلاد زکی‌پور(سپاهان اصفهان)

دفاع راست ملوان بندرانزلی موفق شد یک گل ارزشمند را مقابل استقلال خوزستان به ثمر برساند و مانع از شکست شاگردان مهدی تارتار شود. عیدی در سایر دقایق هم فعالانه در سمت راست بازی کرد و از نظر دفاعی هم عملکرد خوبی داشت. او با به ثمر رساندن اولین گل فصل خود موفق شد با نمره متریکا 7.72 بهترین بازیکن زمین لقب بگیرد و برای اولین بار در ترکیب منتخب هفته نیز راه پیدا کند.


استقلال با برتری مقابل تراکتور در ورزشگاه آزادی رکورد صد در صد پیروزی در دیدارهای خانگی را حفظ کرد. شاید کمتر کسی انتظار داشت که سلیمی بتواند خیلی زود جایگاه ثابتی در ترکیب استقلال پیدا کند و این مدافع موفق شد اعتماد جواد نکونام را به خوبی جلب کند و در 7 بازی از 9 بازی آبی‌پوشان حضور داشته باشد. ایمان در دیدار مقابل تراکتور جواب اعتماد نکونام را به خوبی داد و موفق شد گل اول آبی‌پوشان را به زیبایی به ثمر برساند تا پس از پنج فصل در لیگ برتر بتواند دروازه تیمی که سابقه پوشیدن لباس آن را دارد باز کند. ایمان در فاز دفاعی نیز نمایش خوبی برای بسته نگه داشتن دروازه حسین حسینی داشت و با نمره متریکا 8.12 به عنوان بهترین بازیکن دست پیدا کرد.


سپاهان در حالی موفق شد الکلاسیکو فوتبال ایران را با کلین‌شیت به پایان برساند که زکی‌پور یکی از بهترین نمایش‌های خود را در لباس طلایی‌پوشان داشت. میلاد با دوندگی بالا بارها مانع از شکل‌گیری حملات پرسپولیس شد و با فرارهای سریع نیز از سمت راست خطرناک ظاهر شد و چندین موقعیت خطرناک را بر روی دروازه پرسپولیس خلق کرد. اگر واکنش تماشایی بیرانوند نبود شاید او می‌توانست قبل از گل زیبا اسدی دروازه پرسپولیس را باز کند اما در نهایت او با نمره 7.52 سومین بازیکن برتر زمین لقب گرفت.


هافبک‌ها: روبرتو تورس(گل‌گهر سیرجان)، سامان نریمان‌جهان(پیکان)، فردین یوسفی(ذوب‌آهن) و محمد جواد حسین‌نژاد(سپاهان اصفهان)

هافبک اسپانیایی فصل گذشته تیم فولادخوزستان که مورد علاقه هوادارن استقلال و جوادنکونام در فصل نقل‌وانتقالات بود، سرانجام با گل‌گهر سیرجان به توافق رسید و حالا یکی از ستاره‌های تاثیرگذار این تیم به حساب می‌آید. بازیکن سابق تیم فوتبال اوساسونا اسپانیا برای سومین بازی متوالی روی‌گل‌های گل‌گهر تاثیرگذار بود. تورس در این هفته نیز روی 2 گل شاگردان مارینوس اوزونیدیس مقابل مس‌رفسنجان تاثیرگذار بود. او ابتدا پاس گل اول تیمش را به نام خود ثبت کرد و موفق شد گل دوم را نیز به ثمر برساند تا در نهایت با نمره متریکا 8.73 بهترین بازیکن زمین لقب گرفت.


بدون شک پدیده این فصل لیگ برتر فوتبال ایران کسی نیست جز محمد جواد حسین‌نژاد. بازیکن مازندرانی که فوتبال دلنوازی را در زمین به نمایش می‌گذارد که به شدت به دل هواداران فوتبال می‌نشیند. این هافبک خوش‌تنکیک در دیدار مقابل پرسپولیس اصلا شیسه یک جوان نبود و کاملا مثل یک بازیکن باتجربه در مقابل هافبک‌های سرخ‌پوشان قرار گرفت و بارها با حرکات و پاس‌های خود خط دفاعی مستحکم شاگردان گل‌محمدی را به دردسر انداخت. حالا او با دعوت شدن به تیم‌ملی فوتبال نیز شانس زیادی برای حضور در ترکیب امیر قلعه‌نویی دارد. حسین‌نژاد با نمره متریکا 7.53 به عنوان دومین بازیکن برتر زمین نیز دست پیدا کرد.


ذوب‌آهن با برتری مقابل نساجی توانست بهترین عملکرد را در 13 فصل اخیر تا هفته دهم به ثبت برساند. یوسفی زننده گل برتری شاگردان محمد ربیعی در این دیدار بازی خوب خود را در میانه میدان تکمیل کرد و برای دومین بار موفق به گلزنی در این فصل شد. این بازیکن با توجه به عملکرد خوبی که در طول بازی به نمایش گذاشت با نمره متریکا 8.14 بهترین بازیکن زمین لقب گرفت.


بدون شک یکی از بازیکنانی که در این فصل احیا شد کسی نبود جز سامان نریمان جهان. او زیر نظر رسول خطیبی به روزهای اوج خود در لیگ برتر بازگشته است و به تنهایی توانسته امتیازهای حساسی را برای پیکان در این فصل به دست آورد. نریمان جهان در این هفته موفق شد با یک سوپرگل تماشایی دروازه شمس‌آذر را باز کند و دهمین گل خود از پشت محوطه جریمه را در تاریخ لیگ برتر به ثمر رساند و با نمره متریکا 8.20 عنوان بهترین بازیکن زمین را به نام خود ثبت کند.


مهاجمین: گوستاوو بلانکو(استقلال تهران)، رضا اسدی(سپاهان اصفهان) و ساسان انصاری(فولادخوزستان)

سرمربی اسپانیایی تیم فوتبال فولادخوزستان در این هفته تصمیم جنجالی گرفت و تمامی مهاجمین تخصصی خود را مقابل آلومینیوم اراک نیمکت نشین کرد و از ساسان انصاری در نوک خط حمله استفاده کرد. انصاری به خوبی جواب اعتماد مارتینز را با گلزنی داد. این بازیکن محبوب فولادی‌ها در طول بازی بسیار پرتلاش ظاهر شد و با گل 3 امتیازی که به ثمر رساند نمره متریکا 7.58 را بدست آورد و به عنوان دومین بازیکن برتر زمین انتخاب شد.


اسدی فصل گذشته بعد از یک روز یک سال ناموفق در پرسپولیس، در تراکتور احیا شد و حتی در یک قدمی کسب عنوان آقای گلی نیز پیش رفت. درخشش رضا در این فصل نیز ادامه داشت و تا به اینجا فصل با 7 گل زده بهترین گلزن فصل نیز لقب گرفته است. اسدی در دیدار مقابل پرسپولیس یکی از زیباترین و حساس‌ترین گل‌های فصل را از روی یک ضربه ایستگاهی راهی دروازه علیرضا بیرانوند کرد. این اولین باری بود که این بازیکن در دوران بازیگری در لیگ برتر از روی کاشته مستقیم موفق به گلزنی می‌شود. او با نمره متریکا 7.70 به عنوان بهترین بازیکن زمین نیز دست پیدا کرد.


مهاجم آرژانتینی تیم فوتبال استقلال در اولین حضور ثابت در ترکیب آبی‌پوشان نمایش خیلی خوبی داشت تا خیلی زود بتواند دل هوادارن استقلال را بدست آورد. بلانکو با عملکردی که در دیدار مقابل تراکتور داشت نشان داد که از آن دسته از بتزیکنان خارجی بی کیفیت لیگ نیست و بی‌دلیل نبوده که بازیکنان استقلال حاضر شدند از قراردادشان را برای ثبت قرارداد او کاهش بدهند. گوستاوو موفق شد گل دوم آبی‌پوشان را به ثمر برساند و با نمره 7.84 دومین بازیکن برتر زمین لقب بگیرد.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

پاکستان: هیچ نظامی یا غیرنظامی ایرانی هدف قرار نگرفتند

رئیس‌جمهور در دیدار اقشار و منتخبین شهرستان فیروزکوه: دولت به دنبال اولویت‌بندی کمبودها و مشکلات و سپس حل آن‌هاست

پیام مهدی طارمی برای مردم فلسطین

امیرعبداللهیان: هیچ تعارفی با طرف‌های تروریستی در پاکستان و عراق نداریم

اقدام دولت برای حمایت از مستمری‌بگیران

بهره‌مندی هنرستانیها از یک ماه کسری خدمت «سربازی»

یارانه یک میلیونی برای کودکان دارای اختلال رشد 5 دهک اول/ارزیابی 3 ماهه وضعیت رشد کودکان

وزیر دفاع : روسیه باید موضوع تمامیت ارضی ایران را رعایت کند

پالایشگاه‌های چینی برای خرید نفت ارزان راه افتادند

بازار سرمایه و کنترل تورم و نقدینگی و رشد تولید به قلم دکتر جواد درواری

تدوین تله فیلم *خط قرمز*به تهیه کنندگی عباس جاهد در استان اردبیل به پایان رسید

توافق نهایی با هند برای توسعه بندر چابهار

گزارش شرکت مالک نفت‌کش توقیف‌شده آمریکایی از وضع سلامتی گروه کارکنان آن در ایران

در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه هند امیرعبداللهیان اعلام کرد: هشدار ایران به آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی

از سرگیری مرمت پل‌بند تاریخی لشکر شوشتر

امیرعبداللهیان: محاسبه رژیم اسراییل در مورد حماس غلط بود/ به نیروهای مقاومت دستور نمی‌دهیم

مرگ دانشمند ایرانی در یک حادثه

ثبت بالاترین مقدار تولید نفت ایران پس از تحریم‌ها

حذف یارانه تعدادی از یارانه بگیران در دی ماه/ ماجرا چیست؟

تراکتور به دور از حواشی به سمت موفقیت

مصرف سرانه نان در کشور سالی 170 کیلوگرم؛ نان ناسالم چه بلایی سر بدن می‌آورد؟

ویتامین‌ها از طریق مکمل‌ها تأمین نمی‌شوند

ابطال شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان از سوی دیوان عدالت اداری

ارتش آمریکا: 16 نقطه یمن را هدف قرار دادیم

آیا شما یک آدم سمّی هستید

واکاوی یک تراژدی / نابغه ای در لجنزار

آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه

ارتش یک نفتکش آمریکایی را در دریای عمان توقیف کرد

همدان پایتخت گردشگری آسیا شد

مدیرعامل مرکز مبادله طلا و ارز خبر داد تخصیص اسکناس کشور مبدأ به مسافران تا عید نوروز

طرح آمریکا برای منطقه «بعد از جنگ غزه» با همکاری عربستان

فرصت 2 ماهه بانک مرکزی برای کاهش رشد پایه پولی و نقدینگی

اولین نشست کمیته فلسطین APA رئیس پارلمان کشورهای عربی: ساکنان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی شریک جرم هستند

استارت پروژه «نبیل باهویی ٢» با حضور برانکو

وزیر کشور: انفجار تروریستی در کرمان خارج از رینگ حفاظتی مراسم بود

ادغام تعرفه رای دو انتخابات 1402

211 شیء تاریخی ایران در چین

طرح جامع مدیریت دریاچه نمک به تصویب رسید مخبر: دولت با جدیت به دنبال حل مشکلات حمل و نقل عمومی است

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از مردم قم: دشمن سیاست «بیرون کشاندن مردم ایران از صحنه» را پیگیری می‌کند

تعلیق از خدمت 4 کارمند شهرداری دزفول

آخرین وضعیت ثبت‌نام در کاروان‌های حج

استفاده از معلم آقا در دبیرستان‌های دخترانه؛ نیازمند مجوز/ تعیین تکلیف مدیران زن مدارس پسرانه

ماجرای ارسال پیامک برای متقاضیان شیرخشک

دبیر هیات بادبانی استان هرمزگان: گسترش گردشگری ورزش‌های دریایی در هرمزگان یک ضرورت است

آغاز دور جدید گرانفروشی بلیت هواپیما؛ بلیت هواپیما به نرخ مصوب نیست

قوه قضاییه: حکم بخش دوم پرونده هواپیمای اوکراینی صادر شد/ متهم ردیف اول بازداشت است

کشف شیشه و هیروئین از یک خودروی سواری در هندیجان

بارورسازی ابر‌ها برای کشوری وسیع همچون ایران اجرایی و عملی نیست

کنعانی: مسئله دریای سرخ معلول است؛ علت نیست/ تدوین سند همکاری با روسیه در گام‌های نهایی است

اختلاف نظر درباره بدهی 100 میلیارد دلاری