کتاب درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد(ACT) در دیابت چاپ شد
کتاب درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد(ACT) در دیابت چاپ شد
شنبه 2 دي 1402 - 22:44:09
صبح ملت

 

کتاب درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد(ACT) در دیابت نوشته مسعود زارع زادگان توسط انتشارات سنجش و دانش منتشر و راهی بازار نشریات شد.

به گزارش پایگاه خبری  صبح ملت نیوز، مسعود زارع زادگان از آن دسته روانشناسانی است که در حوزه سلامت روان و درمان بیماری های جسمی مرتبط با مشکلات روان‌شناختی فعالیت می‌کند.

این روانشناس که اهل خوزستان و اصالتا دزفولی است عقیده دارد که برخی از بیماری های جسمی  ریشه یافته از مشکلات روانی می باشند که در بدن فرد بصورت اختلالات جسمی ظاهر خواهند شد.

کتاب "درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد(ACT) در دیابت" در هفت فصل به نحوه بررسی، شناخت و آگاهی افراد با بیماری دیابت و کیفیت زندگی آنان و نیز پیروی افراد از درمان می پردازد.

نویسنده کتاب هدف اصلی درمان ACT را انعطاف پذیری روانشناختی و پذیرش مشکلات و همچنین حرکت در مسیر ارزش های زندگی می داند و می گوید: 《درد ها را بپذیر تا تبدیل به رنج نشوند》

در قسمتی از این کتاب می خوانیم:

ارتقای پیروی بیماران از توصیه های درمانی، همواره از دغدغه های متخصصان سلامت است. میزان عدم پیروی از درمان منجر شده است که روانشناسان بر اهمیت کشف عوامل خاصی که با تبعیت و پیروی بیماران از درمان رابطه دارد، تاکید نمایند. شناسایی این عوامل اولین گام ضروری در ارتقای برنامه هایی است که می تواند در بهبود بیماری و پیروی از درمان نقش داشته باشد.
انعطاف پذیری موجب می شود تا افراد بتوانند متناسب با هر موقعیت، رفتار مناسبی را ارائه دهند و نیز در پذیرش خود با تمام کمبودها، به این سوال پاسخ دهند که آیا خودم را همانطور که هستم می‌پذیرم یا خیر!؟

روزنامه نگار حوزه سلامت: سید محمد شاهزاده صفوی


http://sobhemelatnews.ir/fa/News/115606/کتاب-درمان-مبتنی-بر-پذیرش-و-تعهدACT-در-دیابت-چاپ-شد
بستن   چاپ